Administratorul detectiv

blocuri2

Locuiesc la bloc la fel ca mulţi dintre români. Avem şi o asociaţie de proprietari şi un administrator desigur. Acesta locuieşte chiar pe scară cu mine. E pensionar dar e foarte activ: nu-i scapă nimic.

Într-o seară când veneam de la cumpărături, mă opreşte la intrarea în bloc:

  • Vecine, în apartament la familia Popescu este un hoţ.
  • Cum aşa? întreb eu. De unde aţi ajuns la concluzia asta?
  • Păi e lumina aprinsă şi ştiu sigur că la ora asta nu e nimeni acasă.

Trebuie să îl cred pentru că el cunoaşte programul şi mişcările tuturor vecinilor. Ne hotărâm să facem o cercetare la faţa locului. Vecinul detectiv merge în faţa mea şi, la etajul doi , mă opresc să las cumpărăturile în apartamentul meu. Urcăm la etajul trei, unde e apartamentul unde se dă spargerea. Administratorul apasă butonul soneriei.

  • Vă aşteptaţi ca hoţul să ne deschidă? îl întreb eu puţin contariat.

Şi îmi imaginez cum respectivul lasă jos televizorul, pe care vrea să-l fure, şi vine să ne deschidă. Nu ştiu la ce s-a gândit partenerul meu de anchetă dar ne apucă râsul pe amândoi.

N-am să vă mai ţin în suspans şi am să vă zic că până la urmă am constatat că vecinul uitase lumina aprinsă. Nu avea loc nicio spargere.

Administratorul a fost puţin dezamăgit că nu a pus mâna pe niciun infractor dar cred că deja e ocupat cu alt caz. A dispărut preşul de la intrarea în scară. Trebuie găsit vinovatul şi recuperat prejudiciul, parcă aşa se spune.

 

Lasă un comentariu

Filed under Uncategorized

Lasă un răspuns

