Gânduri despre scris şi nu numai

P1410987

Scrisul este o meserie grea. Trebuie să înfrunţi foaia albă de hârtie, sau ecranul la fel de alb al monitorului. Stai şi aştepţi să vină inspiraţia să-ţi dicteze ce să scrii. Mai înainte, când nu erai pregătit să scrii, aveai o grămadă de idei, îţi vâjâia capul de atâta inspiraţie înghesuită în el.

Acuma stai încruntat şi nu mai ai nicio idee. Te uiţi pe geam la oamenii ce trec într-o parte şi în alta . Ai putea scrie povestea femeii ce tocmai ţi-a atras atenţia. Te ridici de pe scaun şi o  urmăreşti cu privirea. „Superbă”, comentezi tu.

Sau ai putea să scrii despre omul străzii care caută la tomberonul de gunoi. Poate a fost un om bogat cândva şi a dat faliment, a fost părăsit de rude şi prieteni şi acum stă pe străzi pentru că a rămas fără nimic.

Chiar mă întreb: „Când eşti bogat? Atunci când ai mulţi bani sau când ai mulţi prieteni?”

Eu cred că eşti foarte bogat când ai prieteni buni care sunt lângă tine atunci când treci prin momente grele. Am simţit căldura prieteniei de curând, când am avut un adevărat punct de cotitură în viaţa mea. Mi-am dat seama că am nişte prieteni deosebiţi.

E greu cu scrisul ăsta! Dar şi să trăieşti viaţa de zi cu zi e greu. Ţie ţi se pare foarte complicat să scrii despre viaţă.

Dar să o trăieşti cum este?

Nota: Text citit la RADIO ROMANIA IASI in data de 13 decembrie 2014.

Lasă un comentariu

Filed under Uncategorized

Lasă un răspuns

