Cele două orașe în care locuiesc

P1390145

 

Locuiesc în două orașe în același timp. Știu că pare imposibil dar așa este. Un oraș e cel pe care-l văd din goana mașinii, iar cel de al doilea este acela pe care-l descopăr când merg pe jos.

Cel mai des, din cauza lipsei de timp merg cu mașina. Mereu mă grăbesc să ajung undeva, să realizez ceva într-un timp cât mai scurt. Orașul văzut din automobil e unul agitat care trece în viteză pe lângă mine. Nu văd prea bine fețele oamenilor, nici clădirile nu le disting prea bine. Parcă aș merge printr-un tunel. Nici gropile nu apuc să le văd dar le simt când dau în ele. Noroc cu șantierele de care e plin orașul și care îmi frânează viteza. Așa mai apuc să văd și eu câte ceva din spectacolul orașului, desigur atât cât pot distinge prin norii de praf ridicați de utilaje.

Dar câteodată, mai rar din păcate, merg pe jos  prin cel de al doilea oraș în care locuiesc. Aş putea spune că mă plimb. Aproape am uitat cum e să te plimbi aşa fără un scop precis.

Astăzi  pășesc agale pe asfalt și uit în vitrine și lucrurile mi se par străine deși chiar ieri am trecut pe aici, dar cu mașina. Acum când sunt un simplu pieton, toate îmi par altfel: oamenii care trec pe lângă mine, clădirile ce se înşiră de o parte şi de alta. Până şi strada pe care o cunosc atât de bine parcă e alta. Încerc să mă bucur de fiecare imagine pe care o văd.

P1390148

Ajung în piața centrală a orașului și privesc amuzat copii care se joacă fugărind porumbeii. E frumos, soarele strălucește pe cer și lumea pare mai bună. Urc primul rând de scări din Piața Unirii și mă trezesc, parcă, în altă urbe. Să fie al treilea oraș în care trăiesc? Deja e prea mult!  În față-numai gropi, mozaicul pavajului e spart, iar benzile de metal care întăreau treptele se contorsionează periculos ca niște șerpi mâncați de rugină. De rugina nepasării. Nu-mi vine să cred, dar așa arată centrul orașului. Și Primăria care se laudă că face atâtea pentru ca Iașul să arate bine.Scările te ajută să urci la alt nivel. Dar tot ele te pot coborî de pe culmile pe care ai ajuns.

Eu, unul, se pare că trăiesc în două orașe, dar cei de la Primărie oare în ce oraș locuiesc?

P1390150

Lasă un comentariu

Filed under Uncategorized

Lasă un răspuns

