La cumpărături de Sărbători

Stand produse romanesti real

Îmi place să fac cumpărături şi de aceea nevastă-mea „profită” de mine şi mă trimite mereu  la supermarket. Nu zic că nu cumpără şi ea din când în când, dar pentru soţie e mai greu să care bagajele: ea nu merge cu maşina, neavând permis de conducere.

Având în vedere că se apropie Paștele, am ieşit la cumpărături la un supermarket. M-am chinuit să găsesc un loc de parcare şi cu chiu cu vai abia am reuşit să parchez undeva în margine de tot. „Are lumea bani, deşi e criză”-mă gândesc eu, privind automobilele ce mă înconjoară din toate părţile.

Înăuntru mă strecor printre cărucioarele pline care au la remorcă oameni obosiți de atâta alergătură.  Intru în autoservire, îmi scot lista din cupărături și încep să fac slalom printre ca să-mi pot face traseul printre rafturi. Încep să fac slalom printre cărucioarele lăsate, parcă intenționat, pe mijlocul culoarului, astfel încât să nu mai poată trece nimeni pe acolo. Ajung,  în sfârşit, la primul raft de pe traseul cumpărăturilor mele şi încep să studiez oferta.În spatele meu aud pe cineva strigând  în gura mare în momentul când vede preţul la ulei: „Toți sunt niște hoţi! Au făcut uleiul şapte lei!”. Mă uit la el: un cetăţean  îmbrăcat decent, cu aspect relativ plăcut. „ O fi înebunit săracul”-îmi spun eu în gând şi plec mai departe.

La raionul cu dulciuri studiez oferta la zahăr, dar nu am timp prea mult pentru că un alt domn începe să vorbescă şi el cu voce tare:”Ia uitaţi-vă cât au făcut zahărul ticăloşii!”- se adresează acesta către mine. Mă uit şi văd că este 5,00 Lei kilogramul. Acum o săptămână era „numai” 4,50. Cetăţeanul respectiv nu mai stă la discuţii. Pleacă dând din mâini şi înjurând, ce-i drept printre dinţi. Ajung şi la standul cu legume şi încep să pun în pungă  cartofii aleşi din ladă. Lângă mine apare o doamnă care începe şi ea să vorbească în gura mare: „Ia uite, au facut cartofii cinci lei! Mama lor de hoţi!”. Mă uit mai atent la doamna respectivă şi, din exterior cel puţin, nu pare deraiată de pe linie.

Oare a izbucnit o nouă epidemie, de nebunie din cauză de preţuri, şi eu n-am aflat? Plec mai departe şi-mi fac rapid restul de cumpărături, uitându-mă cu atenţie la persoanele cu care mă intersectez şi fiind pregătit să fug dacă ar apărea  manifestări de nebunie spontană.

Trăim vremuri grele: nici cumpărături nu mai poți face în liniște!

Mai ales acum, de Sărbători de Paști pe care vi le doresc…mai ales liniștite și tihnite.

 

 

Lasă un comentariu

Filed under Uncategorized

Lasă un răspuns

