Românii de dincolo de graniţe- Nicolae Sirius (Japonia)

N.Sirius

 

„Am scris în linişte multă vreme… Ani în şir. Practic de când am plecat. Am făcut o selecţie din trei volume de versuri pe care le-am scris în trei ţări. Volumul se numeşte Exilul. O să apară la aceeaşi editură unde o să-mi apară romanul Amintirile unui însingurat.
Ar fi prea târziu acum să mă lamentez şi să spun ce-am pierdut… Am pierdut când am plecat din ţară mai mult de 100 de poezii şi nu regret. Cinsprezece i le trimisesem filozofului Constantin Noica care mi-a scris că i-au plăcut în mod deosebit. Nu regret pentru că aceste lucruri m-au îndârjit.

Unul din primele poeme pe care l-am scris după ce am fugit din ţară a fost ”Lume proastă.”

Lume proastă

A fost vopsit trecutul în roşu
şi i s-a pus deasupra
creastă de pupăză-
după care a fost aşezat pe casă, pe
fiecare scoarţă,
pe fiecare scaun,
pe fiecare varză pe care-o aveam la masă.
A venit primavara
şi eu nici n-am ştiut cum s-o numesc…
Nimeni nu-mi mai vorbise de ea niciodată.

N-o mai asculta pe bunică-ta, îmi spunea vecinul-
eu cred că-i demult moartă
dar îi place să gâdile pupăza pe creastă.
…Soarele avea ochi de şoim când îl priveam insistent din faţă
N-am învăţat nimic… N-am strâns nimic.
Erai şi tu la fel de tâmpită când
te-am întâlnit.
Ai luat trecutul
cu creastă de pupăză
de pe casa voastră
şi mi l-ai oferit.”

Lasă un comentariu

Filed under literatura

Lasă un răspuns

