Călătorie în insula Corfu

logo-paralela45-250x2501

 

Visam demult să facem, eu şi prietena mea, o excursie în Corfu, legendara insulă din Marea Ionică. Şi când a fost vorba să stabilim locaţia unde urmam să ne petrecem luna de miere, nu am stat mult pe gânduri: Corfu era deja alegerea noastră.

1

Vroiam să facem plajă şi să înotăm în cele mai limpezi ape, în apropierea insulei pline de verdeaţă, cu chiparoşi la tot pasul, cu măslini, lămâi, portocali, smochini, cactuşi.

plaja

Înainte să ajungem la destinaţie citisem că această insulă nu e chiar atât de verde ca şi alte insule greceşti, dar noi am găsit acolo destulă verdeaţă. Ca o grădină plutitoare, Corfu îţi încântă privirea cu o multitudine de flori, în diverse culori. La fiecare terasă, vilă sau simplă casuţă, florile sunt primele pe care le vezi. Marea Ionică înconjoară Insula Corfu, şi în fiecare colţişor îşi schimbă culoarea, dând astfel impresia că a aruncat cineva o călimară cu cerneală în apă.

Mi-au plăcut plăcut grecii din insulă deoarece se pare că pentru ei stresul nu există, nu se enervează, ai impresia că nu au nici o problemă, sau cel puţin ştiu să şi-o ascundă foarte bine. Nu prea semnalizează, se opresc în mijlocul şoselei să povestească cu cineva sau se dau jos din maşină şi o lasă în drum, tu trebuind să aştepti, pentru că nu ai loc să treci.

Am plecat pe insulă cu avionul folosindu-ne de un charter prin agenţia de turism Paralela 45 . Aveam experienţa neplăcută a unor excursii cu autocarul aşa că am evitat acest mijloc de locomoţie.

Luna noastră de miere a durat numai şapte zile, dar au fost zile de vis. N-am să vă povestesc despre obiective turistice pentru că eu şi prietena mea eram prea înrobiţi de dragoste pentru a înregistra toate detaliile din jurul nostru. Am văzut şi palate şi peisaje de vis.

palatul Achillion

Am făcut plajă şi baie în mare. Am petrecut cu grecii la tavernele de pe insulă şi am costatat pe propria piele că poporul grec este petrecăreţ.

Am făcut şi câteva croaziere cu vaporaşul care avea fundul transparent şi puteam vedea peştii din apă. Masa de prânz ne-a fost pregătită de personalul de pe vas : pulpe de pui la grătar, cu sos tzattziki şi salată asortată. La întoarcere membrii echipajului ne-a provocat să dansăm şi astfel am ajuns plini de voie bună înapoi la hotel.

Am mers şi la cumpărături în capitala insulei.

oras centru

Şi ne-am distrat în cluburile din Sidari.

munti

Am văzut şi mai multe sate în munţi călătorind cu autobuzul local. Te întrebi oare din ce trăiesc toţi aceşti oameni, locuind în satele acea izolate. Înafară de cei care au afaceri personale, nu ştiu cum se descurcă ceilalţi, pentru că deşi întinse, plantaţiile de măslini, nu cred că acopera toate nevoile lor. Dar asta e o întrebare la care poate cineva, vreodată îmi va da un răspuns. Sunt parcă uitate de lume, sus, acolo, mici de tot. Dar când le traversezi te cuprinde emoţia şi te trezeşti zâmbind fără să vrei, pentru că sunt romantice cu măsuţele lor şi scaunelele în faţa caselor, cu greci autentici, care stau şi privesc spre şosea.

3

Concediul nostru a trecut în mare viteză şi ne-am dat seama că mai aveam o mulţime de lucruri de văzut. Aşa că ne-am spus că e obligatoriu să revenim.

Fotografiile sunt preluate de pe:

softpedia.ro

http://www.9am.ro

şi arhiva personală.

Articol pentru concursul Spring Super blog 2013 etapa a XI-a.

Lasă un comentariu

Filed under Uncategorized

Lasă un răspuns

