Discutând despre artă şi lux

eglantine-etapa 9

 

Stăteam la masă cu Michelangelo, Leonardo Da Vinci şi Picasso. Mă miram şi eu cum reuşisem să-i adun pe toţi trei la aceeaşi masă. Aveam fiecare în faţă câte o cupă cu vin roşu de Bordeaux. Dar nu erau nişte simple cupe, erau adevărate opere de artă . Fiecare cupă avea piciorul de altă formă, dar toate păreau a fi de aur şi erau decorate cu gravuri fine. Privind în jur am observat, puţin mirat, că ne aflam într-o adevărată galerie de artă. Pe pereţi erau o mulţime de tablouri şi din loc în loc se putea vedea câte o statuie.

Discuţia era despre artă şi lux. Michelangelo era de părere că arta e un lux , pentru că nu oricine îşi poate permite să cumpere un tablou sau un colier cu diamante, ca să nu mai pomenească despre statui, pe care nu şi le puteau permite decât regii. Leonardo l-a contrazis, el fiind de părere că arta nu este un lux şi că oricine se poate bucura de ea. În schimb a trăi în lux reprezintă o adevărată artă, pentru că nu oricine poate aprecia luxul la adevărată lui valoare. Chiar dădu un exemplu, baronul Glissando di Sicilia, care deşi avea o avere impresionantă, trăia înconjurat de nişte opere de artă îndoielnice, create de nişte diletanţi. Mi-am adus şi eu aminte de baronii noştri mioritici, care nu stăpânesc arta de a trăi în lux, deşi au o grămadă de bani.

Picasso era de acord cu ambele situaţii, adică şi că arta este un lux, dar şi că luxul este o artă. Şi chiar ne spunea că: „Arta curăţă sufletul nostru de praful de fiecare zi”. Şi eu eram de aceeaşi părere: e o adevărată artă să trăieşti în lux. Dar, în zilele noastre, arta a devenit un lux pe care puţin şi-l permit. Am mai băut o gură din vinul cu gust fin şi m-am apropiat de Michelangelo, care tocmai se ridicase ca să ţină un discurs.

M-am trezit în faţa calculatorului . Pe monitor scria mare ELEGANTINE .

tablou_DirtyNaiveWorld_Eglantina et.9

Articol pentru concursul Spring Super blog 2013 etapa a noua.

Lasă un comentariu

Filed under Uncategorized

Lasă un răspuns

