La o cafea cu prietenul Ovidiu Bufnilă

Cu Ovidiu Bufnila

 

De curând am avut ocazia să stau la o discuţie (foarte interesantă) cu scriitorul Ovidiu Bufnilă. Am discutat despre literatura română de ieri şi de azi, despre promovarea pe care trebuie să şi-o facă fiecare autor pentru ca scrierile sale să ajungă la cititor.

P1320874

 

Marketingul literar este total diferit de marketingul obişnuit să-i zicem. Din păcate puţine edituri de la noi conştientizează acest lucru.

Ovidiu a avut cuvinte de laudă la adresa revistei TIMPUL, publicata de Fundaţia Culturală Timpul şi Editura Adenium.

OB cu TIMPUL

 

Am să inserez aici un fragment dintr-un interviu pe care i l-am luat scriitorului pentru  www.hyperliteratura.ro  (puteţi lectura interviul integral acolo):

Iulian Sîrbu: Am constatat că multă lume nu va cunoaşte scrierile. De fapt am observat că sunteţi publicat mai mult în străinătate decât în România. Vorbiti-ne despre ce aţi scris şi ce aţi publicat.

Ovidiu Bufnilă: Scriu de foarte mulţi ani şi am publicat într-o mulţime de publicaţii din România datorită unor oameni extraordinari care m-au ajutat să mă exprim în toate felurile posibile. De-a lungul anilor m-au publicat o mulţime de reviste româneşti din ţară şi din străinătate . Am publicat in antologii la multe edituri, romanele mele au luat o mulţime de premii, wow, e extraordinar! Ca scriitor luptător, m-am bătut întotdeauna pe viaţă şi pe moarte pentru ideile mele aşa că sunt o mulţime de cititori care au ajuns să citească ceea ce am scris de-a lungul anilor şi care au înnobilat cu spiritul lor teribil încercările mele. Generaţiile de haekeri, generaţiile de forumişti de toate vârstele sunt cititorii mei teribili şi dragi. O mulţime de forumişti au crescut pe Net citind ficţiunile bufniliene pe care le-au rafistolat în fel şi chip sau le-au iubit năvalnic dându-mi o speranţă nebună. Am publicat într-adevăr mult în străinătate în Franţa, USA, Marea Britanie, Australia, Italia, Brazilia, Argentina, Canada, Danemarca, Olanda, India pentru că am fost curios să văd în ce fel ficţiunile mele se descurcă aiurea în lume. Şi nu-mi pare rău şi am un chef nebun s-o ţin tot aşa. Pe cuvânt dacă mint. Dar cel mai important lucru e că am prieteni adevăraţi pretutindeni şi în ţară şi în străinătate şi datorită acestor prieteni extraordinari ficţiunile şi eseurile mele navighează de nebune prin lume croindu-şi sau nu destinul pe care-l merită.

 P1320873

Iulian Sîrbu: Cum v-a venit ideea să scrieţi literatură SF?

Ovidiu Bufnilă: Povestea asta trebuie să fie codificată în genele mele, e o stare a mea ca fiinţă-înamorată-de-altundeva,  de miracolul lumii profunde.    SF-ul nu este numai literatură, e mai mult decât atât, o e stare frumoasă de perplexitate a lăuntrului omensc ce se descoperă neîncetat, e o stare de nebunie şi tristenţe dar şi de haioşenie a spiritului care constată tot timpul, dacă există timp, că mai are ceva de învăţat, că nu s-a spus totul înainte de a fi el deşi el e tot timpul, în toate direcţiile vălurit şi văluritor. E pasionant să sondezi realitatea, fizicul sau metafizicul, să adânceşti starea de înfiorare a lumii, să nu te laşi oropsit de fiscalitatea neagră sau de discursul caraghios al politicului aflat perpetuu în derivă, înspre propria sa extincţie. Ideea nu a venit de undeva ci eu sunt această idee năstruşnică.

Discuţia s-a întins pe parcursul a mai multe ore care au trecut însă foarte repede.

Lasă un comentariu

Filed under Uncategorized

Lasă un răspuns

