Unde soarele răsare (2). Români de dincolo de graniţă

Aşa cum v-am promis, continui serialul cu povestea Alinei Mariana Kawano, o româncă stabilită în Japonia.

Așa am ajuns în Japonia împreună cu trei prietene  cu care obţinusem contractul de munca în orașul Kushiro, insula din nord a Japoniei, Hokkaido .
Kushiro este un oraș portuar la Oceanul Pacific cu aproximativ 184000 locuitori,foarte curat şi liniştit cu multe parcuri,aveam să aflu mai târziu că reprezintă locaţia ce se bucură de unul dintre cele mai frumoase apusuri din lume.
Prima problemă de care m-am lovit de la început , a fost comunicarea, inițial  am crezut că engleza va fi suficientă pentru scurta perioadă în care aveam să stau acolo. Ei bine, m-am înşelat, foarte puţini japonezi vorbesc engleză , a trebuit efectiv să învățăm japoneza vrând -nevrând. Ne cumpărasem cărți în engleză pentru învăţarea limbii japoneze şi în fiecare zi eram ca la școală , călare pe cărți , cu creionul în mână şi învăţam. În timpul liber cutreieram orașul şi împrejurimile,încercam să absorb cât mai mult din noua lume în care tocmai intrasem şi mă minunam la fiecare pas. Japonezii sunt nişte oameni foarte paşnici, amabili ,foarte serioşi când e vorba de munca lor ,corectitudinea de asemenea e la ea acasă . Țin minte că în primele săptămâni când mă ducem la cumpărături ,obișnuita din România, când era vorba de rest de câțiva yeni nici nu mă mai oboseam să-i iau şi alergau bietele vânzătoare cu restul după mine. Despre România , japonezii nu știu prea multe, un singur lucru e sigur ,în momentul în care află că sunt din România , li se afiseaza pe faţă un zâmbet şi spun pe nerasuflate :Comăneci! Deci mulţumim Nadiei Comăneci că ne poarta renumele în lume! Iubitorii de fotbal ştiu de Hagi şi Răducioiu! În rest mai toți au impresia că vorbim ruseşte şi că România a fost parte din Uniunea Sovietică ! Aaaa! Mai știu şi de Ceaușescu şi că l-am pus la zid!
În perioada în care am lucrat acolo l-am cunoscut pe soțul meu,nu aveam planificat să mă îndrăgostesc, dar viaţa are planurile ei diferite de ale noastre. Când m-a cerut în căsătorie ,eram în al noualea cer şi în același timp panicată, cum să-mi leg eu destinul la celălalt capăt de lume departe de ce am iubit o viaţă întreagă ? Aveam de ales: să trăiesc departe de locul în care m-am născut şi crescut şi familia mea sau să trăiesc fără el. La gândul că aş putea să nu-l mai revad niciodată am rămas fără aer în piept ,o durere surdă în piept şi o senzaţie greu de descris în cuvinte şi atunci  m-am hotărât , mi-am zis că asta trebuie să simți în momentul în care-ți întâlneşti sufletul pereche.

Sotul si catelul Alinei
Așa , a început viaţa mea în Japonia, ne-am căsătorit civil la primărie , la terminarea contractului soțul meu a venit cu mine în România să-mi cunoască familia, care a rămas cu gura căscată la aflarea deciziei mele de a mă căsători așa departe, dar care m-au înțeles şi mi-au zis că atâta timp cât sunt fericită, nu contează în ce colț de lume mă aflu, vor fi fericiţi alături de mine.

Nunta Alina

1 comentariu

Filed under Uncategorized

One response to “Unde soarele răsare (2). Români de dincolo de graniţă

  1. Cat de frumos gest faceti, domnule Iulian ! Fotografia postata transmite bucuria pe care o aveti si o transmiteti, ca tara noastra are grozavi mesageri in lume: valorosi ca oameni folositori societatii acolo unde au plecat sa lucreze si frumosi! Ocaziile personale de deplasari si petreceri, recomanda lumii , prestigios, neamul nostru, plin de modestie asupra meritelor…Albul vetimentatiei miresei, e marturie pentru straini ca nu numai rromii duc veste-n lume despre noi ! Si , sunt sigura ca munca romanilor plecati ne recomanda si in privinta calitatilor noastre de fauritori …,precum si de vrednici purtatori si impartitori de sentimente demne si curate!…multumesc petru interesanta si frumoasa
    actiune si postare!

Lasă un răspuns

