Dezăpezire cu surprize

Eu cu lop.

Luna decembrie abia îşi derulează primele zile şi ninge serios. Cine-a mai văzut să ningă aşa de tare chiar de la începutul iernii? S-a pus zăpadă din belşug pe stradă, pe trotuar şi pe maşinile din parcare. Şi asta tocmai acum când trebuie să merg cu maşina pentru a rezolva mai multe treburi urgente. De la fereastră nu pot să-mi văd maşina ( e parcată în partea opusă a blocului) dar văd maşinile vecinilor. Sunt complet îngropate în zăpadă. Mă echipez adecvat, iau lopata şi mătura, şi ies să dezăpezesc maşina.

Masini in zapada

          În parcare nu mai sunt maşini. Sunt numai nişte movile de zăpadă, mai mari sau mai mici. Localizez, cu greutate ce-i drept, zona unde mi-am parcat maşina. Mă apuc întâi să fac cu lopata pârtie pe lângă maşină, de fapt pe lângă grămada de zăpadă unde se află automobilul meu proprietate personală. Încep să dau, folosindu-mă de mătură, zăpada de pe maşină. Încet-încet se dezvăluie din pătura de nea. Dau cu mătura în viteză pentru că s-a făcut deja tare târziu. În linii mari e gata.

          Mă caut prin buzunare după cheie şi constat că am lăsat-o în cealaltă haină. Pun lopata şi mătura lângă maşină, undeva mai la dos. N-am chef să mă mai car cu ele sus. Fug în casă să iau cheia. Cobor în trombă jos şi apăs butonul de deblocare a portierelor. Degeaba, nu funcţionează! În schimb aud un zgomot în movila de zăpadă de alături. Privesc mai atent la maşină şi abia acum îmi dau seama că nu e a mea. E drept că e acelaşi model şi culoare, dar e maşina unui vecin de la blocul de alături. Mă apuc să dau cu mătura pe maşina mea. Întâi dezăpezesc partea din faţă a maşinii şi mă uit la numărul de înmatriculare. Da, asta este!

          Tocmai când îmi termin de dezăpezit maşina, coboară şi vecinul căruia tocmai îi dezăpezisem automobilul. Rămâne blocat când vede că maşina lui e curată.

– Nu s-a întâmplat nicio minune, vecine! îi spun eu. Ţi-am dezăpezit-o eu din greşeală, crezând că e a mea. Sper că nu te superi.

– Vai de mine, vecine, cum o să mă supăr! Deseară, când vii de la serviciu, treci pe la mine. Te cinstesc cu un vin fiert pentru că ai fost aşa amabil.

          Ei, se pare că n-am făcut chiar muncă patriotică! E bine să-ţi ajuţi vecinii! 

NOTA AUTORULUI:
Text publicat în revista culturală TIMPUL nr.2/ 2013

2 comentarii

Filed under Uncategorized

2 responses to “Dezăpezire cu surprize

Lasă un răspuns

