Români în Japonia

Discutând cu o prietenă din Japonia ( care e româncă, dar e stabilită acolo), mi-a venit ideea să iniţiez un proiect care să facă cunoscută românilor viaţa semenilor lor stabiliţi în ţara soarelui răsare.

Sper ca acest proiect să se finalizeze cu o carte. Mă gândesc să extind  proiectul la întreg mapamondul, să vedem cum trăiesc romanii de dincolo de graniţe.

Am să public astazi un fragment din povestea prietenei mele din Japonia, cu promisiunea că voi face un serial ce va fi însoţit şi cu poze.

poză (1)

Unde soarele răsare (1)

Mă numesc Kawano Alina Mariana şi locuiesc de 14 ani în Kushiro , Japonia.
Cum a început totul?! Ca o aventură! Am absolvit Facultatea de mecanică fină din cadrul Universităţii Transilvania Brașov şi pe parcursul acesteia am activat în trupa de dans a Universităţii . Dansul a reprezentat şi încă mai reprezintă una din marile pasiuni şi bucurii ale vieții mele. De aici am fost selectată pentru spectacolul artistic din ARO Palace unde am lucrat 3 ani . În tot acest timp o grămadă de prieteni şi-au luat zborul prin Italia, Elveția , Canada , etc . Evident toți în speranța pentru o viaţă mai bună. Eu am fost una din acele persoane care putea baga mâna în foc că nu va pleca să trăiască în altă ţară, iubesc  România şi tot ce reprezintă ea pentru mine : familie, prieteni, locurile unde m-am născut şi crescut şi oamenii deosebiţi pe care i-am întâlnit în drumul meu şi care au contribuit la modelarea mea ca om.  Ei bine şi totuşi…iată-mă  locuind în Japonia!
Deci pe vremea în care lucram încă la ARO Palace, am primit o scrisoare din Japonia de la o prietenă care plecase acolo la lucru şi am început să visez. Japonia m-a fascinat întotdeauna , ţara samurailor şi a gheişelor , un tărâm de poveste! Se spune că Japonia a fost creată de zei , au infipt o spada în pământ şi în momentul când au scos-o , din picăturile picate s-a născut şirul de insule ce formează Japonia. Mi-am zis că mi-ar place la nebunie să pot vizita acel colț de lume minunat. In mod normal mi-aş fi spus :”mai pune-ți pofta în cui! ” , Japonia e pe partea cealaltă a pământului , nu ai posibilităţile financiare să-ți permiţi o astfel de excursie ! Dar dacă șansa s-a ivit am înşfăcat-o repede , să pot să pun piciorul pe tărâmul „Soarelui răsare ” şi totodată să strâng şi ceva bani în timp ce lucrez acolo, mi s-a părut un cadou prea ispititor să-l ratez!
Şi uite așa am început toate formalităţile necesare pentru a obține un contract de munca ca dansatoare în Japonia cu o oarecare teamă în suflet şi în același timp bucurie,nerăbdare şi o mare dorință de a vedea acel colț de lume îndepărtat ! Ai mei au făcut ochii mari când au auzit unde am de gând să-mi iau zborul dar având încredere în mine nu s-au împotrivit. În fond 6 luni nu reprezintă o veşnicie, de unde să știu eu că în cazul meu o să fie valabilă vorba cu socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg ?!

3 comentarii

Din categoria social

3 răspunsuri la „Români în Japonia

  1. Anca

    Super, doresc continuarea acestei povesti de viata. Si imagini bineinteles

    • Al doilea episod este deja publicat pe blog. Va urma si un al treilea episod cu Alina din Japonia, dar mai intai voi posta si alte povesti…din alte colturi de lume. Va urma si povestea unui roman stabilit in Japonia.

  2. Silvia

    CAPTIVANT MERITA URMARIT,MULTUMIM.

Lasă un răspuns

