Nu-i pentru cine se pregăteşte.

Detectiv

Stau în maşină şi supraveghez o vilă dintr-un cartier rezidenţial al oraşului. Lucrez de câţiva ani la o firmă de detectivi particulari. Ceea ce fac nu este aşa spectaculos, nu vă gândiţi la romanele poliţiste în care detectivii particulari trec prin tot felul de aventuri. Principalele cazuri pe care le am constau prinderea în flagrant a soţilor sau soţiilor care calcă pe bec sau a partenerilor de afaceri care trădează interesele firmei. În cazul de faţă trebuie să prind în flagrant soţul unei creatoare de modă. Aceasta pleacă des din oraş şi, în lipsa ei, soţul se pare că-şi găseşte partenere care să-l consoleze. Soţul are o afacere în oraş de care se ocupă personal, aşa că stă mai mult pe acasă. Soţia a aflat de vizitatoarele ce vin pe la soţul din dotare şi a angajat agenţia mea să obţină dovezi de infidelitate a partenerului.

Cu concursul doamnei am instalat mai multe camere de supraveghere în locuri cheie din casă. Am posibilitatea să fiu anunţat pe mobil atunci când camerele detectează o mişcare în zonă. Între timp pot să mă ocup de alte cazuri. Puţin mai devreme fusesem anunţat prin smartphone că cineva tocmai venise la soţul bănuit. Fiind prin apropiere, m-am decis să văd despre ce e vorba. Ajuns la adresa aflată în atenţie, am constatat că domnul supravegheat de mine avea doi invitaţi. Doi bărbaţi ca să fiu mai explicit. Aceştia n-au stat prea mult şi au plecat. Mă aşteptam ca proprietarul să plece şi el, dar se pare că mai avea treabă pe acasă. Atunci m-am hotărât să mai stau puţin prin preajmă. Ceva îmi spune că se va întâmpla ceva interesant. Am şi eu flerul meu de detectiv particular.

Deocamdată stau în maşină şi ascult ştirile la radio, în timp ce-mi beau cafeaua cumpărată de la un automat din zonă. E cald al dracului! Mă gândesc la vacanţa ce se apropie şi parcă mai uit de caniculă. Plănuisem cu nevastă-mea să mergem în străinătate. Încă nu stabilisem unde, avem mai multe variante. Sigur că variantele astea sunt mai ieftine pentru că nu câştig chiar aşa de bine ca detectiv particular.

Dar ia să vedem ce se mai întâmplă ! În faţa vilei s-a oprit un taxi. Din acesta coboară două perechi de picioare urmate de o damă bine. Ce spun eu bine, trăsnet ar fi cuvântul mai adecvat! Uitându-mă mai atent mi s-a părut cunoscută, dar nu puteam să-mi dau seama cine este pentru că purta o pălărie de soare ce-i acoperea faţa. Şi totuşi picioarele astea îmi sunt teribil de cunoscute ! Mă uit pe ecranul mobilului să văd ce se întâmplă în interior. Mobilul e conectat la camerele de supraveghere. Tipa intră în interior şi aici  sare în braţele soţului clientei mele. Tot nu-mi dau seama de unde o cunosc, pentru că stă cu spatele la cameră. Urcă la etaj. Eu îi urmăresc în continuare prin camerele de supraveghere. Comut pe camera din dormitor. Tipa se întoarce cu faţa spre cameră şi atunci  încremenesc cu telefonul în mână. De fapt îl scap din mână.

Era normal s-o cunosc pe femeia respectivă …pentru că este nevastă-mea!

Nota autorului:

Text publicat pe http://www.suspans.ro .

2 comentarii

Filed under literatura

2 responses to “Nu-i pentru cine se pregăteşte.

  1. Care este deznodamantul povestirii?

    • Povestirea e inspirata din realitate, din perioada cand am lucrat ca detectiv particular pt. o firma olandeza. Desi e povestita la pesoana I, nu mi s-a intamplat mie, ci unui prieten. Prietenul respectiv a divortat de sotie (amiabil si fara complicatii pentru ca nu avea copii) si acum este impreuna cu alta femeie. Nu s-a casatorit cu partenera actuala…si s-ar parea ca nici nu au de gand. Se simt bine asa.

Lasă un răspuns

