A doua zi după Apocalipsă

Sfarsitul lumii

M-am trezit devreme, chiar dacă  nu merg la serviciu. Am dormit prost, cu gândul la Apocalipsa anunţată pe toate posturile de televiziune şi de radio. Astăzi ar trebui ca lumea, şi odată cu ea şi noi, să nu mai existe. Mă ridic din pat şi mă uit în jur. Totul pare în regulă. Lumea din jurul meu este aşa cum o ştiu, nu s-a schimbat nimic, deşi poate ar fi destule de schimbat. Afară păsărelele ciripesc vesele în copaci, se pare că n-au păţit nici ele nimic.
Mă duc la baie şi mă uit în oglindă. Se pare că sunt în regulă: am doi ochi şi două urechi. Ei, ceva totuşi nu prea e în regulă: părul e ciufulit rău. Dar cred că nu e aşa din cauză că a trecut Sfârşitul lumii pe la mine prin pat. Mai degrabă e din cauza viselor complexe pe care le-am avut astă noapte.
Dar dacă a venit într-adevăr Marele Final şi sunt pe lumea cealaltă ? Atunci e nasol pentru că văd că şi lumea asta e la fel ca cea din care tocmai am plecat.

Merg la bucătărie şi deschid frigiderul cu grijă. Nu ştiu de ce, dar mă aştept să apară ceva urât din el. Nu se întâmplă nimic deosebit. Mâncarea stă liniştită la locul ei. Şi sticlele sunt cuminţi pe uşa frigiderului. Închid frigiderul şi privesc în jur. Totul este în ordine. Nici nu ştiu de ce sunt aşa speriat. De vină sunt numai profeţii ăştia mincinoşi care ne sperie cu Judecata de Apoi care stă să vină…De-ar veni odată! Că m-am săturat să tot fiu ameninţat cu Bau-bau şi ,când ţi-e lumea mai dragă, vezi că acesta are altă treabă şi nu mai apare. Nu am luat eu în serios chestia cu Apocalipsa, dar alte persoane se pare că au crezut în aşa ceva şi mi-au împuiat şi mie capul cu tot felul de poveşti care m-au pus puţin pe gânduri.
Tanti Maricica, femeia de serviciu de la birou, era chiar îngrozită că vine sfârşitul şi n-a apucat să-şi termine treburile prin grădină. Nea Vasile, instalatorul de la mine de pe scară, e beat de-o săptămână încontinuu. Cică bea să-şi facă curaj. Aşa e el mai sensibil.
George, şoferul de pe maşina de serviciu, şi-a luat concediu câteva zile ca să-şi ia rămas bun de la rude înainte de marea plecare. Parcă au înebunit toţi. Sau poate eu sunt cel nebun că nu mă interesează ce anunţă profeţii vestiţi. Şi câte dezastre nu văd ei citind în stele sau aiurea: cutremure, asteroizi, extratereştri groaznic de răi…mi-e şi greu să le înşir pe toate.
Acuma nici nu ştiu ce să mai fac. Să mă bucur că am rămas încă în viaţă? Să mă tem că vor veni belele mai mari decât cele anunţate?
Cred că am să continui să trăiesc şi să mă bucur de surprizele vieţii, fie ele mai plăcute sau mai puţin plăcute. Dacă va veni Apocalipsa voi vedea atunci  ce-o să fac. Astăzi am să beau un pahar de vin ca să sărbătoresc clipa pe care iată că o pot trai cum vreau, indiferent ce zic profeţii mincinoşi.

Vă anunţ că eu sunt încă în viaţă! Voi cum vă simţiţi?

Nota autorului: Text publicat în revista culturală TIMPUL nr. 12/ 2012.

4 comentarii

Filed under literatura

4 responses to “A doua zi după Apocalipsă

  1. adriana

    Eu , ma simt minunat ! Am inteles ca am intrat intr-o noua dimensiune .De acum inainte …toti oamenii vor deveni foarte buni , plini de daruire, plini de iubire , …;Pacea coboara pe pamant …;CRACIUN FERICIT …SARBATORI FERICITE …LA MULTI ANI .. TUTUROR !

  2. Ramona Cârcotă

    Am ras cu pofta. Multumesc de articol,e amuzant,piperat,are toate ingredientele pentru a fi savurat!

  3. auroredenevers

    Un articol de nota 10!😉

  4. Traieste-ti viata in continuare;lasa-i pe pseudo-profetii sa se scalde-n minciunile lor. In sfarsit, lumea de pe tot globul a reusit sa aiba un subiect in comun: Apocalipsa. Altii glumind,altii nu. E trist si pe-o parte si pe alta, caci amandoua te fac sa-ti iei privirea de la ceea ce ti se parea important inainte de a fi oarecum „indoctrinat” de imprejurimi. Poate,cine stie, acesta e si scopul. Nu stim. Stim ca traim. Maybe it’s a trap. Or not🙂 Articol frumos anyway.

Lasă un răspuns

