De ce să consumăm româneşte?

În urmă cu mai mulţi ani, aveam tendinţa de a cumpăra cu precădere produse de import, gândind că sunt de o calitate superioară în comparaţie cu cele romaneşti (ceea ce e valabil în multe cazuri). O întâmplare petrecută pe când eram în concediu în străinătate, m-a făcut să dau o mai mare importanţă produselor româneşti. Eram într-o excursie în Germania şi, la un moment dat, am văzut coadă la o tonetă unde se vindeau legume şi fructe. Nu prea văzusem cozi până atunci, cu excepţia zilelor de vineri când tot germanul îşi face provizii pentru week-end-ul în care magazinele sunt închise. M-am apropiat curios să văd la ce fac coadă nemţii. Am rămas uimit să constat că acolo se vindeau roşii din România. Da, nemţii se înghesuiau să cumpere roşiile noastre. În acest timp, la noi în ţară, românii cumpărau roşii de la turci.

          Această întâmplare m-a făcut să privesc cu mai mare atenţie produsele româneşti, atât alimentare cât şi nealimentare. Sigur că produsele alimentare, fiind mai la îndemână, au fost principalele achiziţii româneşti. Dar mi-am cumpărat şi autoturism românesc (Dacia Logan ) de care sunt foarte mulţumit. Ba chiar mi-am luat şi telefon mobil Nokia, asamblat la Jucu, lângă Cluj.

          Am observat că şi marile magazine au început să promoveze produsele româneşti, un exemplu fiind hypermarketurile Real,- care au înfiinţat “Standul produselor româneşti”.

Prefer produsele alimentare româneşti pentru că sunt proaspete (nu călătoresc prea mult pentru a ajunge la mine) şi nu suferă tratamente dăunătoare ca şi cele străine. Dar prefer produsele româneşti şi pentru a stimula economia românească şi asta nu din fals patriotism. E important să încurajăm producţia din Romania pentru că este în avantajul nostru al tuturor şi de aici câştigăm toţi.

Articol pentru concursul Super blog 2012 etapa 26.

Lasă un comentariu

Filed under Uncategorized

Lasă un răspuns

