Cu bunicul la plimbare

Îmi aduc aminte cu duioşie de bunicul de pe tată. De altfel a fost singurul bunic pe care l-am cunoscut, cel de pe mama a murit de tânăr şi n-am avut cum să-l cunosc.

          Când mergeam la ţară, bunicul mă lua cu el la plimbare prin sat. Trebuie să vă spun că la momentul povestirii mele tătuţa( aşa îi spuneam noi nepoţii) era vaduv, bunica murise când eram eu foarte mic, aproape că nu-mi mai aduc aminte de ea. Bunicul, deşi avea o anumită vârstă, se ţinea foarte bine şi arăta cel puţin cu zece ani mai tânăr. Când ieşeam cu el prin sat, multe femei ieşeau la poartă şi discutau cu acesta. Eu eram foarte mândru că bunicul meu e aşa de popular. Nu de puţine ori tătuţa era invitat în curte sau în casă de către femei în special. Era tratat cu băuturi diverse sau alte bunătăţi şi beneficiam şi eu de un tratament special în calitate de nepot favorit . După un timp am fost lămurit de unul dintre verii mei că tantele respective erau fie văduve fie fete bătrâne şi că vedeau în bunicul o partidă foarte bună pentru un eventual măritiş. Dar bunicul nu se gândea să se recăsătorească însă nu le descuraja pe femeile amabile, ba chiar îi plăcea compania lor. Eu totuşi nu înţelegeam de ce toate acele femei , şi nu erau puţine, erau aşa înebunite după bunicul. Odată mi-am făcut curaj şi l-am întrebat:

– Tătuţă, de ce le place la mătuşile din sat de matale?

 Bunicul a rămas puţin pe gânduri, şi-a lins sprânceana şi mi-a răspuns:

– Nu ştiu, dragul moşului!

Şi eu am rămas atunci tot la fel de nelămurit.

După ce am mai crescut mi-am dat seama.

Lasă un comentariu

Filed under literatura

Lasă un răspuns

