Poezia Magdei Mirea (Cezarei Răducu)

Consideraţii pe marginea volumului „SIAJ” al Magdei Mirea.

Pe Magda Mirea (sau Cezara Răducu) am cunoscut-o  în tabăra de poezie de la Sibiu. Aşa am plonjat în poezia ei. Autoarea mi-a dăruit cea mai nouă carte a ei: „Siaj” , cu o frumoasă dedicaţie.

Volumul Siaj are 86 de pagini (excluzând paginile de cuprins) şi este structurat în două cicluri poetice: siberia de la capătul cerului, cu 35 de texte, şi femeia-enigmă, cu 42 de texte. În total, „77 studii despre unghiuri de fericire”, aşa cum, în mod inspirat, autoarea îşi numeşte poeziile, în subtitlul volumului.

Temele principale pe care le abordează poeta sunt: iubirea, timpul, visul, zborul, începutul, toamna, destinul artistului, moartea.

Poemele din partea a doua-=femeia-enigmă= sunt mai aproape de inima mea. Mi-a plăcut mult „Mantra zilei”, ce apare şi pe coperta 4.

Dar sunt mai multe poezii care mi-au plăcut: „simt că mă desprind”; „vor tăcea focurile” ;” inima mea vorbeşte în somn” ; „siaj” ; poemul dintre trupuri”. Din prima parte mi-a atras atentia „mi-e o linişte definitiva”.

În încheiere am să postez un fragment din poezia ce dă titlul volumului:

„mi-au mai rămas din ziua asta
o jumătate de inimă
şi tu

o iubire cu gust
de rufă îmbrăcată în ger
ne va hrăni moartea”. (siaj)

Nu-mi rămâne decât să vă îndemn să citiţi această  carte cu ferestrele sufletului larg deschise!

Lasă un comentariu

Filed under literatura

Lasă un răspuns

