Despre o autobiografie

Aseara am reuşit şi eu să văd integral filmul ” Autobiografia lui Nicolae Ceauşescu”. Era şi normal să mă intereseze, pentru că acolo se vorbea despre jumătate din viaţa mea. E drept că viaţa mea era trăită în film de alţii. Mai ales de către fostul secretar general al Partidului Comunist, familiar apelat în bancuri „nea’ Nicu”.

A fost interesant să observ cum Ceaşescu s-a transformat dintr-un lider reformator (cel puţin aparent), într-un dictator acrit şi urât de către propriul popor. Mi-au rămas în memorie două fragmente.

Primul este acela când Ceauşescu înfierează intervenţia ţărilor din Tratatul de la Varşovia în Cehoslovacia.  Cred că atunci a atins fostul dictator vârful popularităţii sale.

Al doilea fragment este cuvântarea lui Constantin Pârvulescu la Congresul XII al PCR, cand condamnă cultul personalităţii impus de Ceauşescu. A fost simpatic pasajul când Pârvulescu spune „în sală sunt agitatori” şi respectivii au şi sărit în picioare primii urlând lozinci ca să acopere vocea vorbitorului.

A fost interesant să aflu ce se  întâmpla în vârful puterii în timp ce eu îmi trăiam viaţa obişnuită. După etapa Ceauşescu, am continuat să-mi trăiesc viaţa cam în acelaşi hal….

Lasă un comentariu

Filed under social

Lasă un răspuns

