Sărăcie

Trăim într-o stare de sărăcie. Cei mai mulţi dintre noi. Nu discut aici despre aceia care dispun de averi mari şi care n-au fost afectaţi de criză.

Eu unul ştiu că nu trăiam foarte bine nici înainte de criză, dar mă descurcam binişor. Criza însă mi-a pus capac  şi am ajuns într-o situaţie destul de dificilă. Noroc că mai sunt second hand-uri de unde îmi mai iau câte o haină (se mai gasesc şi lucruri bune pe acolo, nu numai gunoaie) şi noroc de talcioc, de unde pot să iau la preţ de nimic  diverse chestii care-mi trebuie prin casă. Acolo la talcioc, toţi suntem săraci: şi vânzătorii şi cumpărătorii. Este un adevărat paradis al săracilor. Oferta este diversă: electrocasnice, bijuterii, îmbrăcăminte, piese electronice sau mecanice, unelte, cărţi şi câte şi mai câte. Când merg pe acolo mai stau de vorbă cu unul sau cu altul. Majoritatea sunt pensionari sau şomeri. Nevoia îi împinge să vândă ce mai au prin casă ca să-şi cumpere mâncare sau medicamente. Cărţile nu ţin de foame, aşa că sunt scoase pe tarabă. Am văzut însă regretul în ochii multora dintre cei care erau nevoiţi să renunţe la aceşti prieteni (la cărţi fac referire) pentru a nu muri de foame.

Sigur că sărăcie este peste tot în lume şi oamenii fac gesturi disperate pentru a face rost de bani, pentru a trăi. În Afganistan un taliban, pe capul căruia americanii puseseră o recompensă (nu prea mare, doar 100 de dolari), s-a predat soldaţilor întrebându-i dacă  poate primi  recompensa.

Şi ca să ne întoarcem la noi, una din veştile de astăzi este că Petrom a scumpit benzina. Nu cu mult, cu 6 bani pe litru. Că şi aşa aveam bani prea mulţi. Devine un lux să mai circuli cu maşina!

Un comentariu

Din categoria social

Un răspuns la „Sărăcie

  1. Am senzația că foarte curând va deveni un lux să trăiești în România, din toate punctele de vedere, nu numai cel referitor la benzină. Și încep să mă întreb ce orânduire socială ar trebui inventată pentru ca oamenii( în general, nu în particular) să trăiască bine și să se bucure de respectul semenilor? Dacă răsfoiesc paginile istoriei observ că ceea ce s-a încercat până acum a fost sortit eșecului…

Lasă un răspuns

