O discuţie despre mămăligă

Acum cateva seri am făcut o mămăligă la care am adăugat nişte brânză de burduf şi o ceapă roşie. A fost o mâncare simplă dar foarte gustoasă. Însă despre altceva voiam să vă povestesc.

Îmi place să gătesc (daca „răsfoiţi” blogul meu veţi găsi destule reţete culinare), dar ani de zile am avut o mâncare faţă de care am avut mari rezerve şi pur şi simplu am refuzat să o fac. Mă refer la mămăligă. Abia acum de curând m-am hotărât să învăţ să fac mămăligă, cu ajutorul soţiei mele desigur. Această reticenţă a mea faţă de preparatul culinar amintit mai sus îşi are originea cu mulţi ani în urmă când am început eu să învăţ să gătesc. Era pe timpul când apăruse pe lume primul nostru copil şi soţia era plecată în localitatea noastră natală, la părinţi. Eu rămăsesem în oraşul de reşedinţă unde aveam serviciul şi făceam naveta săptămânal pentru a mă întâlni cu soţia şi fetiţa. Pe atunci sâmbăta nu era libera, aşa că week-end-ul era cam scurt.

Problema era că trebuia să mă gospodăresc singur în cursul săptămânii şi să-mi fac şi de mâncare. Şi am început plin de avânt să gătesc diverse chestii, cu cartea de bucate în faţă. Marea majoritate mi-au ieşit chiar bune, cu o singură excepţie: mămăliga. Cu aceasta am dat greş şi n-am mai avut curaj să mai încerc, până acum de curând…când, în sfârşit, mi-a reuşit!

Să vă povestesc cum a fost prima mea încercare de a face mămăligă. Aveam nişte brânză prin frigider şi parcă ar fi mers să fac o mămăligă. Scot cartea de bucate şi o deschid la reţeta respectivă. Pun apă într-o oliţă, nu aveam nevoie să fie mare pentru că eram singur la masă. Încep să pun făină şi să amestec cu o lingură de lemn. Chestia e că nu mi-am pus deoparte făina pentru mămăliga în construcţie, luam făină dintr-un sac de pânză în care aveam câteva kilograme din aceasta. La un moment dat mi-am dat seama ca e prea multa faină în oală. Dar nu mai aveam loc să pun apă. Aşa că am luat altă oala mai mare şi am deşertat mămăliga incipientă în ea. Am pus şi apă şi am început să amestec, turnând mălai în continuare. Ce să vă mai spun…am mai schimbat o dată oala cu alta şi mai mare. După mult chin, am renuţat să mai sper că o să-mi iasă ceva mâncabil. În oala, aproape uriaşă, era un amestec plin de cocoloaşe care  nu te îmbia deloc să-l mănânci. Am aruncat totul la gunoi. Şi de atunci n-am mai încercat să fac mămăligă. Asta până acum de curând.

Am o carte de bucate în proiect, unde am să scriu reţeta de mămăligă în aşa fel încât s-o înţeleagă toţi.

Păi de aia i-am şi pus titlul ” Bucătăria pentru to(n)ţi„!

© 2012 Iulian Sîrbu (Iulianes 31)

Lasă un comentariu

Filed under gastronomic

Lasă un răspuns

