Iarna-i grea, omătul mare şi deszăpezirea spor nu are

Fraţilor, m-am săturat de zăpadă! E frumos când te uiţi pe geam şi vezi cum ninge. Copacii sunt încărcaţi de zăpadă, totul e imaculat şi te imbie să stai în faţa focului. Acuma pentru că nu am şemineu la mine în apartament, stau şi eu în faţa caloriferului. E bine pentru că am centrală şi nu depind de căldura de la centrala oraşului. Am centrala mea care-şi face conştiincioasă datoria. Problema este că consumă gaz şi, din cauza (era să zic „datorită”, cum zic mulţi pe la TV) gerurilor din ultimul timp, chiar consumă al dracului!

          Cum spuneam, decorul de afară e frumos. Mai rău este că din decorul ăsta hibernal face parte şi maşina mea. De fapt în locul unde mi-am parcat maşina se vede doar o movilă de zăpadă. La fel arată şi maşinile vecinilor. Astăzi nu am treabă în oraş, dar cred că ar trebui să deszăpezesc automobilul. Dacă cumva trebuie să plec, e bine sa fiu pregătit. Şi apoi noul premier tot ne îndeamnă să nu mai fim leneşi şi să punem mâna pe lopată. Aşa că iau lopata din balcon şi mătura şi, bine înfofolit că e frig tare afară, cobor în parcare.  Din gură e uşor de spus, dar în practică e mai greu, pentru că trebuie să dau la lopată serios ca să-mi fac pârtie până în parcare.

          În sfârşit ajung lângă movila de zăpadă unde bănuiesc că s-ar afla maşina personală. Înfing lopata în zăpadă şi încep să dau cu mătura neaua de pe automobil. După o muncă destul de istovitoare, reuşesc să-mi văd Joiana. Văd că vă uitaţi ciudat la mine. Păi aşa îmi alint eu maşina , pentru că e ca o văcuţă cu ajutorul căreia traieşte toată familia.

          Buuun! Am rezolvat o treabă. Acuma să văd ce fac cu zăpada din jurul maşinii. Văd că moda la zi este să dai zăpada peste maşinile din jur, care încă nu au fost deszăpezite. Proprietarii lor n-au decât sa se descurce! Dacă tot nu şi-au deszăpezit automobilele, ce mai contează nişte zăpadă în plus? Şi nici n-ai unde s-o pui, că sunt maşini peste tot. Nu mă lasă inima însă să dau zăpada peste maşinile din jur. O dau pe alee şi pe trotuarul dintre maşini. Sper că pe alee va trece vre-un utilaj ceva care s-o ridice de acolo.

          După o muncă de o oră, termin de deszăpezit maşina. Am făcut şi loc ca să ies cu ea în caz de nevoie. Sper însă să nu fie nicio nevoie pentru că la cum se circulă (mai bine spus, nu se circulă) prin oraş, prefer să merg pe jos. E posibil ca aşa să ajung mai repede la destinaţie, deşi şi pe trotuar zăpada e foarte mare. Privesc spre parcare şi îmi frec mâinile de mulţumire: am făcut o treabă bună! Mai rău e că a început să mă doară spatele…

          A doua zi dimineaţă, când privesc pe geam, mă ia cu ameţeală. Maşina mea e din nou îngropată în zăpadă! Nu, n-a mai nins. Vecinii şi-au deszăpezit automobilele ca să plece la serviciu şi, grăbiţi fiind, au aruncat zăpada pe maşina mea. Trag o înjurătură generoasă şi plec la balcon să iau lopata. Am de lucru. După amiază mi-am programat o ceartă cu vecinii.

       Trăim îm Romania şi aşa ne trebuie!

© 2012 Iulian Sîrbu (Iulianes 31)

2 comentarii

Filed under literatura

2 responses to “Iarna-i grea, omătul mare şi deszăpezirea spor nu are

  1. off, stiu cum este. de 3 aptamani nu a trecut nici o lama sa dea la o parte zapada de pe sosea, in spatele blocului, si abia mergi, daca ajungi la bulevard, te-ai scos, este pe autostrada, nu alta. iar legat de gaz, mi-a venit pe decembrie factura de 300 lei 😦

Lasă un răspuns

