Invitaţie la lectură

De ceva timp mi-am redescoperit plăcerea de a citi. Am lăsat-o mai încet cu televizorul ( unde sunt emisiuni cu aceeaşi invitaţi, care au ajuns să mă plictisească iar filmele sunt date în reluare până la exasperare) şi, în special seara, mă retrag în dormitor cu o carte în mână şi mă detaşez de problemele de zi cu zi. Am citit mult în ultimul timp şi am citit mult de autori români. Şi pot spune că avem scriitori deosebiţi.

Mă gândesc să împart cu voi, cei ce aruncaţi un ochi pe blogul meu, experienţa mea de cititor. Mai exact să vă recomand câte ceva dintre cărţile citite de mine. Va fi un serial şi am să încerc să vă recomand săptămânal câteva dintre lecturile mele.

Voi începe cu „Matei Brunul” de Lucian Dan Teodorovici.

Am aflat despre această carte cu mai mult timp înainte ca ea să apară, chiar de la  autor. Aşa că atunci când ea a apărut, în format pe hârtie, am şi comandat-o. Am aflat că am fost chiar primul cumpărător. Când am primit cartea am constatat că mă aflu în faţa unei scrieri impresionante, atât ca volum (e vorba de 400 de pagini) cât şi ca bogăţie a textului.

În esenţă în roman este vorba de un păpuşar care din mânuitor de marionete ajunge să se transforme el însuşi într-o păpuşă mânuită de istorie. Nu am trăit timpurile descrise în carte, dar mai mult de jumătate de viaţă am trăit în comunism şi am simţit apăsarea vremurilor acelea, chiar dacă n-am cunoscut viaţa de la închisoare. Dar în epoca respectivă toată ţara devenise o mare închisoare în care unii erau privilegiaţi iar alţii sufereau cumplit. Este bine să cunoască şi generaţiile tinere cum s-a trăit în acele timpuri. Şi autorul ştie să ne ghideze într-un mod iscusit pe valurile istoriei. Personajele din carte sunt creionate de către scriitor cu tuşe puternice şi ne rămân puternic întipărite în memorie.

Pentru mine ” Matei Brunul” are un farmec suplimentar pentru că o mare parte din acţiune se petrece în Iaşi, oraşul meu natal ( şi actual). Mi-a plăcut mult cartea. Şi pentru că sunt un cititor pasionat pot să spun cu mâna pe inimă că este unul dintre cele mai reuşite romane pe care le-am citit în ultimul timp. Şi vă asigur că am citit multe!

Nu-mi rămâne decât să vă îndemn călduros să citiţi “Matei Brunul”, nu veţi regreta acest demers!

Si vă mai recomand o carte de acelaşi autor.

“Circul nostru vă prezintă”, un roman despre viaţa noastră de toate zilele, privită însă dintr-o perspectivă deosebită. O carte plină de umor care se încheie cu un hohot de râs.

Până la următoarele recomandări, vă urez « Lectură plăcută ! »

Şi staţi pe aproape! Vor urma multe recomandări interesante.

© 2012 Iulian Sîrbu (Iulianes 31)

2 comentarii

Filed under literatura

2 responses to “Invitaţie la lectură

  1. Sună interesant! Am notat!🙂

Lasă un răspuns

