Bucătăria lui Iulianes- Cartofi ţărăneşti

Am să vă prezint mai jos o altă reţetă simplă şi ieftină.

Mai întâi trebuie procurate ingredientele şi pentru asta e musai să facem o mică excursie la magazin . Eu am preferat Kauflandul (nu-i fac reclamă ascunsă, e pe faţă ). Aici m-am orientat spre raionul de legume de unde am cumpărat circa 3 kg de cartofi şi un kg de ceapă galbenă(că e mai ieftină). Se poate pune şi ceapă roşie, dar e mai scumpă. Însă e şi mai gustoasă. Voi decideţi !

După asta am luat de la raionul de condimente un pliculeţ de condimente pentru cartofi (de la Fuchs ). Şi cam asta este tot ce trebuie pentru această minunată mâncare. Asta fără să mai punem la socoteală şi uleiul, pe care se presupune că-l aveţi în bucatarie ( cam 3 linguri).

Am ajuns în sfârşit în bucătărie. Dar să vă spun care sunt cantităţile exacte pentru 10 porţii:

–         cartofi – 2 kg;

–         ceapă   – 0,6 kg;

–         1 pliculeţ condimente de la Fuchs;

–         3 linguri de ulei.

Avem tot ce ne trebuie, aşa că să purcedem!

Curăţăm cartofii de coajă (pentru asta am o sculă specială cu care acţionez foarte rapid). După aia îi tai cubuleţe şi îi pun la fiert într-o oală cu apă în care am pus o lingură de sare.

Curăţăm şi ceapa şi o tăiem mărunt. Într-un vas adecvat turnăm uleiul şi când s-a încins azvârlim ceapa. După asta punem şi cartofii peste ceapă, după ce i-am scurs de apă. Cartofii trebuie să fie fierţi numai pe jumătate. Se presară jumătate din condimentul de la Fuchs şi se amestecă cartofii şi ceapa.

După 5 minute se dă oala cu cartofi la cuptor (focul să fie reglat la jumătate). Din cand în când se amestecă şi se încearcă cu o furculiţă dacă cartofii sunt suficient de moi. Se mai presară şi restul de condiment. Când cartofii s-au rumenit se poate scoate oala de la cuptor şi mâncarea se declară gata!

Se poate mânca ca atare sau poate fi folosită ca şi garnitură.

© 2011 Iulian Sîrbu (Iulianes 31)

Lasă un comentariu

Filed under gastronomic

Lasă un răspuns

