Din bucătăria lui Iulianes- borş de legume(de post, desigur)

Am gătit un borş de post, numai din legume. Pentru cei ce nu prea le au cu bucătăria, iată şi reţeta:

Avem nevoie de:

400 gr. morcov baby- eu am cumparat o pungă de morcovi congelaţi de la supermarket;

400 gr. amestec de legume congelate- am cumpărat tot de la magazin o pungă cu un amestec pe gustul meu(pentru ca sunt diverse amestecuri)ardei graşi, mazăre,cartofi etc. Aici intervine creativitatea fiecăruia dintre noi.

1 ceapă mare;

4 cartofi mari;

1 patrunjel rădăcină mare;

1 litru de borş moldovenesc- cumpărat din piaţă de la o bătrânică pe care o cunosc;

verdeaţă: mărar, pătrunjel, leuştean;

suc de roşii 200 ml;

pastă de ardei + gogoşari 3 linguri;

condimente după gust, sare(tot după gust).

Mod de preparare:

Se umple oala (în cazul meu e vorba de o oală de 4 kg) 3/4 cu apa. Se pune sare şi se aşează pe aragaz, la foc moderat. În timp ce oala îşi vede de treabă, noi pregătim legumele: curăţăm şi tăiem mărunt ceapa, curăţăm pătrunjelul rădăcină şi îl tăiem şi pe el mărunt. Curăţăm cartofii şi îi tăiem bucăţi potrivite.

Menţiune: în mod normal la borş toate ingredientele se taie mărunt, dar la mancarea de faţă am preferat să tai cartofii mai mari un pic şi să las morcovii întregi pentru că sunt mici şi dau un aspect mai special preparatului culinar.

Când apa s-a încălzit se pot pune legumele: cele congelate întâi, apoi cartofii şi patrunjelul şi la urmă ceapa. Se lasă să fiarbă. Se condimentează borşul după dorinţă, se adaugă(mai la final) sucul de roşii şi pasta de gogoşari. Eu am folosit suc şi pastă făcute de nevastă-mea. Dar cine nu are,  le poate procura de la piaţă sau din magazin.

Se încearcă cu o furculiţă legumele pentru a constata daca sunt fierte. Separat, pe alt ochi, se încălzeşte borşul. Când legumele sunt fierte, se adaugă borşul încălzit. Se pune şi verdeaţa tăiată mărunt. Se mai dă un clocot şi borşul e gata!

Vă sfătuiesc să folosiţi pentru amestecare în oală o lingură de lemn, pentru că cele de metal schimbă gustul mâncării.

Cred că reţeta este destul de simplă şi ieftină.

Să aveţi poftă!

 

Lasă un comentariu

Filed under gastronomic

Lasă un răspuns

