Ministrul, trenul şi Caragiale

Este clar, trăim în ţara lui Caragiale! De ce spun asta? Păi, uitaţi-vă în jur şi vă veţi da seama singuri.

          Dar hai să vă dau o mână de ajutor. De curând a avut loc un incident cu un tren în care se afla însăşi ministresa tuturor transporturilor din Romania. Trenul a rămas fără frâne şi fiind de origine germană s-a oprit automat atunci când senzorii au detectat defecţiunea. Mecanicii de la bord, de origine română, s-au orientat rapid şi, cu o creangă dintr-un copac plus o sârmă şi puţină bandă scoth, au reuşit să facă trenul să meargă mai departe până la destinaţie. Acesta a mers fără oprire pentru că şi aşa nu mai avea frâne. Ceea ce e deosebit de comic, dacă n-ar fi tragic de fapt, este că doamna ministru vorbea ziariştilor,  înainte să plece acest tren,  despre securitatea ridicată a transportului feroviar. S-a văzut imediat care este adevărul. Ce pretenţii să mai avem noi călătorii obişnuiţi, dacă trenul cu ministrul la bord a fost un pericol pentru siguranţa pasagerilor?

          Aş mai completa cu o mică întâmplare. De curând am fost în delegaţie cu trenul undeva în Ardeal. Trecerea din Moldova spre Transilvania se face prin intermediul mai multor viaducte în zona numită Mestecăniş. Este o zonă de o mare frumuseţe, cei ce au fost pe acolo ştiu bine acest lucru. Dar unde vreau eu de fapt să ajung? În momentul când trenul trecea pe poduri şi viaducte se auzeau zgomote înfiorătoare scoase de metalul din componenţa acestora. Şi atunci m-am întrebat, în calitatea mea de inginer, oare de când nu au mai fost verificate aceste poduri? Dar verificate temeinic, cu analize riguroase ale structurii şi compoziţiei metalului, cu analize ale îmbătrânirii acestuia.  Ce siguranţă mai asigură ele, mă întreb eu acum după incidentul cu trenul în care se afla ministrul transporturilor ?

Acolo sus, uitâdu-se cu ironie la noi, Caragiale râde, râde de vuieşte cerul.

 

© 2011 Iulian Sîrbu (Iulianes 31)

 

1 comentariu

Filed under Politic, social

One response to “Ministrul, trenul şi Caragiale

  1. Florin

    Acum o luna am fost la tara, la parinti. Si in drumul dinspre matusa si ai mei, am trecut peste un pod rutier. Eram in masina 5 persoane, deci, ceva greutate avea masina. Dupa ce am trecut pe partea cealalta, o intreb pe mama ce sria pe panoul rutier, pe care l-am vazut tarziu. Ea a raspuns:” Atentie, pericol de prabusire!”
    Nu va zic ca pana acasa tremuram toti……

Lasă un răspuns

