Deania neagră- impresii de lectură

Impresii după lectura cărţii de povestiri „Deania neagră” de Alexandru Petria.

Am aşteptat cu nerăbdare apariţia volumului “Deania neagră” pentru că citisem cartea anterioară a lui Sandu Petria, “Zilele mele cu Renata”, şi cunoşteam ce-i poate ieşi din tastatura calculatorului. Înainte să citesc cartea avusesem ocazia să citesc câteva fragmente, care îmi stârniseră deja curiozitatea. De asemenea participasem, alături de alţi potenţiali cititori şi de autor, la alegerea copertei pentru viitorul volum. Chiar vreau să salut această idee excelentă a lui Sandu Petria de a-şi consulta cititorii (prin intermediul Facebook) în privinţa înfăţişării cărţii.
În sfârşit am primit volumul împreună cu o frumoasă dedicaţie din partea autorului (care îmi promisese acest lucru cu mai mult de o lună înainte de aparitia “Deaniei” şi îi mulţumesc pe această cale pentru că a fost un om de cuvânt) şi m-am şi apucat să citesc. Mi-au trebuit două zile să citesc cartea pentru că, din păcate, a trebuit să mă mai duc şi la serviciu între timp.
Povestirile dintre coperţile “Deaniei” sunt foarte diferite, la fel cum este şi viaţa de zi cu zi. Găsim aici o lume diversă plină de dragoste şi sex, cu invidii mici sau mari, cu femei de moravuri îndoielnice şi politicieni corupţi. Citind mi-am spus: “Parcă ar fi lumea noastră, dar totuşi are ceva straniu, ceva enigmatic”. Dar cel mai bine ar fi să citiţi această carte, pentru că farmecul ei nu poate fi povestit.
Am şi o critică pe care vreau să i-o fac autorului. Sandule, sunt nemulţumit că poveştile Deaniei s-au terminat cam repede. Aş fi dorit să mai citesc. Mă uitam cum se împuţinează paginile cărţii şi mă îngrozeam că se va sfârşi prea repede. Ceea ce s-a şi întâmplat…Sper într-o continuare într-un viitor cât mai apropiat.

© 2011 Iulian Sîrbu (Iulianes 31)

Lasă un comentariu

Filed under literatura

Lasă un răspuns

