Autoportret mai altfel

În memoria lui Nichita Stănescu

M-am hotărât să-mi fac autoportretul. Nu voi folosi cărbunele, creionul sau acuarelele. Nici măcar nu mă voi privi în oglindă. Ce rost are? Mă cunosc de atâţia ani încât am impresia că m-am plictisit eu de mine.
Eu nu sunt decât un dresor al cuvintelor. Acestea vin în jurul meu şi eu le conving să se aşeze cuminţi pe hârtia virtuală a calculatorului. Ei, nu toate cuvintele sunt aşa disciplinate. Mai sunt unele chiar obraznice care se încăpăţânează să nu asculte de biciul imaginar cu care le mân pe calea metaforelor. Trebuie să duc muncă de lămurire cu ele şi asta mă oboseşte destul de mult. În cele din urmă însă reuşesc să le aşez pe fiecare la locul lui. E drept că învârtindu-mă în arena sentimentelor, observ abia mai târziu că unele cuvinte s-au mişcat în front şi trebuie să le aplic corecţii ce pot fi destul de usturătoare.
În restul timpului trăiesc visând sau poate  visez că trăiesc. Totul este un vârtej de sentimente exprimat prin cuvinte. Şi aşa adun zi după zi şi trăire după trăire. Restul sunt fleacuri şi le dau deoparte.
Da, nu sunt decât un simplu dresor de cuvinte şi de sentimente. Tot autoportretul meu încape pe mai puţin de o pagină.
A existat însă un mare poet care a reuşit să-şi facă un autoportret şi mai succint. „Eu nu sunt decât o pată de sânge care vorbeşte”-aşa se autocaracteriza Nichita Stănescu.
În rest nu e decât tăcere.

1 comentariu

Filed under literatura

One response to “Autoportret mai altfel

  1. nicolina petrov

    Scurt, concis si convingator, il stiu si eu cum arata, chiar i_a reusit autoportretul! Cat despre cuvinte, le slefuieste f. bine. Felicitari!

Lasă un răspuns

