Gânduri la margine de Univers

Ma gândeam, stând întins pe canapea faţă-n faţă cu Universul, că noi oamenii nu avem un singur eu interior ci mai multe. Dar să mă explic. Să spunem că eul nostru este profund cinstit şi nu vrea să mintă. Imediat apare şi eul mincinos care ar ţine-o tot într-o minciună.Şi zi de zi se duce o luptă între eul cinstit şi cel mincinos, o luptă care nu este caştigată pe deplin de niciunul dintre  euri.Chiar mă întreb cum ar fi să spunem numai adevărul? Am putea trăi într-o lume în care nimeni n-ar minţi?Eu cred că nu.

Dar mai avem şi alte euri: un eu curajos însoţit îndeaproape de unul fricos, un eu sensibil care este dublat de unul dur şi alte şi alte euri diverse. Toate acestea dau lupte intense înlăuntrul nostru pe tot parcursul vieţii , urmând ca numai moartea să ne aducă liniştea şi împăcarea dintre eurile noastre interioare.

Lasă un comentariu

Filed under literatura

Lasă un răspuns

