Cateva cuvinte despre romanii din diaspora

Soarta a facut sa am multe rude in strainatate . De fapt, daca stau sa analizez mai bine, pot spune ca majoritatea rudelor mele sunt in strainatate (in Italia si Spania in special). De asemenea am multi prieteni plecati peste ocean in Statele Unite si Canada. Sigur ca cea mai la indemana metoda sa tin legatura cu ei este prin intermediul internetului si la fel ca mine fac milioane de romani care au rude sau prieteni in strainatate. De asemenea discut cu multi romani din diaspora pe diverse forumuri asociate unor posturi de televiziune sau ziare.

Din aceste discutii am tras anumite concluzii in ceea ce-i priveste pe romanii plecati in strainatate. Multi dintre ei(dar nu vreau sa generalizez) au o atitudine de superioritate fata de romanii ramasi in tara pe care-i considera fricosi sau slab pregatiti si de aceea au ramas aici. Ei, romanii de dincolo, sunt extrem de destepti, foarte bine pregatiti si formidabil de curajosi si de aceea au acum o situatie infloritoare in tarile de adoptie. Unii ne dau sfaturi noua romanilor din tara despre cum ar trebui sa ne organizam economia, cum ar trebui sa ne traim viata sau cum ar trebui sa votam. Dupa parerea lor noi suntem niste handicapati (scuzati expresia) care nu stim mai nimic si mai ales nu stim sa ne alegem conducatorii. De aceea ne merge noua asa de rau in tara si lor le merge foarte bine in afara.

Asa cum mentionam mai sus am multe rude in strainatate si ,din discutiile cu acestea, am inteles ca treburile nu merg chiar asa bine in strainatate (cel putin in Italia si Spania), ba mai mult am doua verisoare care s-au intors in Romania dupa ce au lucrat cativa ani buni in Italia. Mi-au spus ca nu mai este de trait acolo si ca au preferat sa se intoarca in Romania unde este mai bine cu toata criza .

Ca intotdeauna adevarul este undeva pe la mijloc si treburile sunt mult mai complexe si mai nuantate. Asa ca este pacat ca unii nu inteleg situatia romanilor ramasi in tara, asa cum nici unii dintre cei din tara nu reusesc sa-i inteleaga pe romanii din diaspora.

2 comentarii

Filed under social

2 responses to “Cateva cuvinte despre romanii din diaspora

  1. Iuliane,

    parca as fi scris eu topicul asta. Numai ca tu ai fost delicat , eu as fi fost mult mai acida…poate si pentru ca atacurile acelor multi prieteni si rubedenii din diaspora se indreapta mai mult spre breasla mea. Pe mine ma irita pana la fibrilatie generalizarile. Asta inseamna micime si ochelari de cal. Nu conteaza ca eu fac emisiuni de medicina sau de arte plastice, nu. Ei reproseaza in cor , cu mici exceptii , „voi, presa ati dus tara de rapa…” Dar mai sunt si exceptii , varu-meu Doru , profesor universitar in US refuza de vreo douazeci de ani cetatenia americana pe motiv ca eu nu se simte american si ca nu are cum sa-si puna mana pe inima cand se canta imnul lor de stat si care isi face Craciunuri si Pasti romanesti si care a lacrimat cand i-am dus in dar fotografia bunicului nostru, mare notar mare de Buzau. Am o prietena in Germania si mai am una in Viena care sunt mai romance decat oricare dintre noi, carora nu le e jena ca sunt romance, dimpotriva , isi afirma cu orice prilej la ele in tara cu mandrie originile. Dar mai sunt si multi altii printre ei , care orice le-ai face tot gunoaie le ies pe gura. Eu cred ca asta tine de calitatea umana. Daca scuipi acolo unde ai mancat , nu cred ca e ceva de capul tau si nici n-o sa fie vreodata, indiferent pe ce meridian ti-ai duce zilele. .

  2. cmp

    Si pe mine ma preocupa aceasta problema si constat ca am ajuns la aceeasi concluzie, dar spus altfel: http://picaturigand.com/2011/10/01/cum-mai-e-in-romania/

Lasă un răspuns

